Mr n Mrs Najib

Mr n  Mrs Najib

Selasa, 12 Oktober 2010

Doa untuk Suami

Doa untuk suami dari isteri Solehah

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim


Kau ampunilah dosa ku yang telah ku buat


Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada


terbatas


Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal


Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan


Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista


Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu


Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan


Ya Allah


Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash


Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus


bersamanya


Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan


membimbing tanganku dititianMu


Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala


perbuatannya


Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di


Jannah Mu


Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan


segala perintahnya


Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di


DuniaMu


Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari


menyakiti perasaannya


Sekiranya...


suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu maka


Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah


dan ragamnya


Tetapi Ya Allah...


Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku


seorang


Kau tunjukkanlan aku jalan yang terbaik untuk aku


harungi segala dugaan Mu


Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu..


Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya..


Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang


melalaikan..


Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan


keadaanya


Sekiranya suami ku menyintai kesesatan


Kau pandulah aku untuk menarik dirinya


keluar dari terus terlena


Ya Allah...


Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku


Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan


ketelanjuranku


Sekiranya aku tersilap membuat keputusan..


Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai


2


Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai


isteri..


Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu


Sekiranya aku engkar dan derhaka Berikanlah aku


petunjuk kearah rahmat Mu


Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu..


Aku buta tanpa bimbinganMu..


Aku cacat tanpa hidayahMu..


Aku hina tanpa RahmatMu..


Ya Allah


Kuatkan hati dan semangatku


Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu


Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami


Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu


Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha


Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan


Kerana aku pasrah dengan dugaanMu


Kerana aku sedar hinanya aku


Kerana aku insan lemah yang kerap keliru


Kerana aku leka dengan keindahan duniamu


Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu


Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu


Ya Allah Ya Tuhanku...


Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati


Isteri yang dikasihi


Isteri yang soleha


Isteri yang sentiasa dihati


Amin, amin Ya Rabbal Allamin..

Tiada ulasan: